Suddenly I See

2008061223:33

大家對這首歌一定很熟悉它是"穿著prada惡魔"裡的插曲

就在小安不再理慧米蘭達逕自離開巴黎時響起的歌曲

大概在說明她終於了解自己要什麼了~

旋律很好聽,但......歌詞內容意境我沒有很懂ㄝ~(懂得人跟我分享一下吧)

是在說明即便如米蘭達那樣光芒四射,但也未必是人人想成為或能成為的吧??!!

人還是要扮演適合自己的角色才是!!

http://tw.youtube.com/watch?v=e-At6avvY_4&feature=related

Suddenly I See領悟

 Her face is a map of the world

 她的臉蛋像世界地圖

 Is a map of the world

像世界地圖

You can see she's a beautiful girl

她是個漂亮寶貝

She's a beautiful girl

是個漂亮寶貝

And everything around her is a silver pool of light

環繞在她四周的事物似乎盡是一些明亮無比的銀色水池

The people who surround her feel the benefit of it

在她身邊的人其實都有受益無窮的感覺

It makes you calm

它讓你冷靜下來

She holds you captivated in her palm

她具有迷惑操控你於手掌心的魔力

Suddenly I see

突然間我明白了

This is what I wanna be

這就是我想變成的樣子

Suddenly I see

突然間我明白了

Why the hell it means so much to me

為何這一切對我而言是如此意義非凡

 I feel like walking the world

我現在好想環遊全世界

Like walking the world

好想環遊全世界

You can hear she's a beautiful girl

你可以聽的見她是個漂亮寶貝

 She's a beautiful girl

她是個漂亮寶貝

 She fills up every corner like she's born in black and white

 她處處受到歡迎 彷彿就如同白紙黑字般的理所當然

Makes you feel warmer when you're trying to remember What you heard

當你驟然回想她跟你說過的話 常常溫暖了你的心

 She likes to leave you hanging on a wire

她喜歡丟一句令你無法忘懷的話給你

Suddenly I see

突然間我明白了

And she's taller than most

她比一般人還高

And she's looking at me

她正盯著我看 

I can see her eyes looking from a page in a magazine

我可以從她正在看雜誌的的眼神中略窺一二

Oh she makes me feel like I could be a tower

喔 她讓我感覺我可以變成一座塔

 A big strong tower

一座堅固的巨塔

She got the power to be

她與生俱來擁有非凡魅力

The power to give

擁有給予的魅力

The power to see

擁有透視的能力

Suddenly I see

 突然間我明白了